Doprava k objednávce nad 2500 Kč ZDARMA!

Profesní etika řasového stylisty

Práce řasového stylisty si žádá dodržování určitých etických norem při komunikaci s klienty a také předpokládá dodržováníurčitých pravidel při výkonu profesních povinností. Etika zavazuje řasového stylistu k tomu, aby byl vlídný a pozorný ke každému klientovi a také k poskytování služeb s využitím maximálních profesních vědomostí, umění a dovedností.

Opravdu dobrý řasový stylista je osobnost, která vlastnívyjímečné morální kvality. Hlavní motivací jeho práce by neměla být pouze představa o výdělku. Opravdového řasového stylistu charakterizuje vstřícnost, úcta, trpělivost, schopnost nalézat kompromisy, proklientský přístup, disciplína, přesnost.

Top 10 zásad profesionálního řasového stylisty

 1. Vztah k klientovi

Prodlužování řas a podnikání v oblasti krásy jsou sférami, ve kterých existuje jednoduché pravidlo: Od chování stylisty k lidem, s kterými pracuje, závisí dobré jméno a úspěch dotyčného stylisty a salonu celkově.

 2. Vzhled stylisty a pracovní místo

Většina lidí si po prvním setkání se stylistou zanechá určitýdojem o  jeho vzhledu a stavu pracovního místa. Hezké a čistéoblečení podtrhne úctu ke klientovi. Místnost by měla být čistá a vzdušná. Veškeré materiály je třeba uchovávat v pořádku na odpovídajících místech a lehátko by se mělo povlékat jednorázovým prostěradlem pro každého klienta, aby si mohl být jistý, že je první a jediný, kdo na něm leží.

 3. Svěží dech

Řasoví stylisté se při práci sklání velmi blízko k obličeji klienta, proto je nutné hlídat si svěžest svého dechu a v případěpotřeby používat roušku. Používání výrazně parfémovanékosmetiky v pracovní době není vhodné, protože může přinášet klientovi diskomfort.

4. Přání klienta

Před začátkem procedury je nutné zjistit klientovy představy. Mějte individuální přístup. Navrhněte variantu, která bude vhodná přímo pro konkrétního klienta s ohledem na důvod, kvůli kterému Vás oslovil a jeho osobnost.

5. Nepřistupujte na práci proti vašemu profesnímu přesvědčení

Nikdy nedělejte vědomě špatnou práci. Pokud klient trvá na něčem nepřípustném například na přílišné délce nebo tloušťce umělých řas, projevte zásadovost. Vysvětlete, proč by bylo přání neúspěsné a přesvěčte ho o Vaši představě z pohledu zkušeného profesionála. V jiném případě proceduru odřekněte.

6. Přístup

Neosobní nebo dokonce pohrdavé jednání je v této profesi nepřípustné. Vždy své klienty oslovujte jménem a vykejte jim. Vždy dbejte na rozdíly v komunikaci mezi lidmi různé věkovékategorie, postavení a temperamentu.

7. Nekritizujte

Vyhýbejte se kritice práce vytvořené jiným stylistou.

8. Neodvádějte svou pozornost

Snažte se během procedury nezvedat telefony. Pokud je to nutné, mluvte stručně. Neveďte rozhovory ani s Vašími kolegy. Buďte přítomní jen pro klienta a ničím jej nerušte.

9. Komunimace

Kvalita práce se posuzuje i z pohledu schopnosti komunikace. Ve vhodné míře se zajímejte o osobnost vašeho klienta, ale velmi obezřetně dbejte etiky a udržujte profesní odstup ve vztahu ke klientovi. Více naslouchejte a nikdy se s klientem nepřete, zejména pokud víte , že ho nepřesvědčíte.

10. Čas

Snažte se naučit klienty, aby na vaši proceduru nechodili pozděa dávali vám včas vědět o změnách, to vám dovolí plánovat efektivně svůj osobní a pracovní čas a maximálně jej využívat. Dělejte si v práci přestávky, jezte pravidelně a dbejte o sebe. Hledejte v životě pram radosti a pozitivní energie a pracujte pro své potěšení!

 
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz