Doprava k objednávce nad 2500 Kč ZDARMA!

Klientský servis

Klientský servis je možné vnímat jako rozvoj prodeje a motivace zákazníka vaši službu opakovaně vyhledávat. Klientský servis to je určitý systém chování při poskytování služby zákazníkovi,
především je to však vaše osobní nastavení, přístup k práci a ke klientovi. Servis je v podstatě pocit, který zákazníkovi dáte, proto zde hraje vážnou roli také to, jak o klientovi přemýšlíte a co ze sebe vyzařujete.
Ve vysoké konkurenci se klient již nerozhoduje pouze dle kvality produktu nebo jeho ceny, vítězí to, jak je o něj postaráno.

1. Važte si klienta

Ať už pracujete sami na sebe, nebo jste zaměstnaní, bez zákazníka by vaše práce nemohla existovat. Klient je nejdůležitějším článkem jakéhokoliv podnikání. Uvědomte si, že klient vám za službu platí, čímž ovlivňuje kvalitu vašeho života, to jestli máte zaplacené složenky a co si můžete dovolit koupit. Váš klient je proto někdo, komu by jste měli stále ukazovat svou vděčnost. ,,Získat klienta může trvat měsíce a ztratit je pouze pár vteřin."

2. Dopřejte klientovi pocit vyjímečnosti

Klient by se u vás měl cítit opravdu vítán. Zejména u nových klientů je potřeba podat jim dostatek informací a také zjistit jejich očekávání. Nezapomínejte klientovi naslouchat. Klient nemusí mít vždy pravdu, ale jeho zpětná vazba je pro Váš rozvoj velmi cenná. Tím, že klientovi nasloucháte, ukazujete, že Vám na něm záleží.  Buďte přátelští a pozitivní , pozor však na příliš osobní otázky.
Pověsit klientovi kabát, nabídnout něco k pití, vyprovodit ho až ke dveřím atd. vás nestojí skoro žádné investice, přesto vaši snahu klient ocení.  Klient o kterého bude dobře postaráno nikdy nebude litovat peněz, které vám zaplatí, bude k vám stejně vstřícný jako vy k němu, rád a bez obav Váše služby doporučí. ,,Spokojený klient je ta nejlépe fungující reklama."

3. Buďte profesionální

Svou práci odvádějte vždy pečlivě a zásady, které si stanovíte dodržujte bez vyjímek. Nejhorší je, když je klient zvyklý na určitou kvalitu a jednoho dne se mu jí nedostane. Klientovi se snažte vycházet vstříc, ale vždy na profesionálni úrovni,  pokud si například klient přeje něco ( např. řasy délky 16mm), co je proti Vašemu přesvědčení, je vaší profesionální odpovědností ho poučit a umět vysvětlit problematiku z pohledu odborníka.
Během procedury netelefonujte, neodcházejte ani ji nijak jinak nepřerušujte , pokud to není vyloženě nutné.

4. Udržujte pořádek

Vaše místo by mělo být vždy čisté a organizované. V kosmetických službách působí sebemenší nepořádek odpudivě. Dbejte na hygienu, používejte jednorázová prostěradla, kontrolujte čistotu svých nástrojů. Můžete zavést klientské karty, je to skvělá pomůcka pro vás, aby jste měli vždy přehled o daném klientovi.

5. Budujte důvěru

Klient musí dostávat dostatek informací o proceduře, cenách a o jakýchkoliv novinkách ve vašem saloně. Vyvarujete se tím nepříjemnému nedorozumění.  Buďte spolehliví, co se týče termínů, choďte vždy včas a termíny rušte pouze ze závažných důvodů.
 
Autor článku: Viktoria Ovčarenko
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz