Doprava k objednávce nad 2500 Kč ZDARMA!

Jak vybudovat stabilní klientelu?

Podnikání v odvětví kosmetických služeb má velkou výhodu v tom, že Vaše služby zákazníci využívají opakovaně v intervalech, tudíž se neustále vracejí. Jak však přilákat první klienty pro Vaši službu? A jak zajistit to, aby se opravdu vraceli?
Chtěla bych podotknout, že samozřejmostí je být skvělý v tom, co děláte. Mít rád svou práci, být zapálený, stále se učit, vzdělávat, trénovat a zdokonalovat své umění. To je konstantní práce, na kterou nesmíte zanevřít ani v momentě, když už klientelu máte. Nezapomeňte, že si můžete dávat stále vyšší individuální cíle, stát na místě se nikdy nevyplácí!
Být dobrý v určitém řemesle je důležitá věc, ale ne jediná, která se počítá. Dobré komunikační schopnosti, profesionalita a Vaše lidská hodnota jsou neodmyslitelné pro úspěch ve službách.
V článku se proto zaměřím hlavně na tyto dva aspekty budování klientely:
Jak získat nové/ první klienty aneb PROPAGACE  a jak si klientelu udržet aneb SERVIS.

PROPAGACE

1. Kdo jsou Vaši klienti? 

Pečlivá odpověď na tuto otázku se pro Vás stane vodítkem ve veškerém dalším jednání.
Přemýšlejte nad tím, kdo bude Vašich služeb převážně využívat a za jakým účelem.
Budou to mladé studentky nebo ženy v důchodu? Bude to zaopatřená VIP klientela, která si potrpí na luxus nebo průměrní lidé z ulice? Zaneprázdněné podnikatelky, pro které je důležitá rychlost a přesnost? Budou to zákaznice, které jsou vždy ,,IN" a vzhled je pro ně na prvním místě nebo zákaznice, které službu využijí čistě z praktických důvodu?
Určení vaší klientely Vám nabízí možnost ji efektivně oslovit. Přizpůsobte tomu svou ,,image", styl propagace i její jazyk, cenu služby, vzhled interiéru atd.

2. Dejte o sobě vědět 

Ať už sociální sítě milujete nebo nenávidíte, uvědomte si, že Vám nabízí skvělé příležitosti. Vužijte jich!  Dnes už Vás těžko bude někdo hledat ve Zlatých stránkách ty převálcoval Internet:  Google, Facebook, Instagram, Pinterest atd. Vytvořte zdarma stránku své služby a ukažte, co umíte! Poproste přátelé a známe o sdílení. Přidejte se do skupin uživatelů se stejným zájmem. Pokud používáte k propagaci svůj osobní profil, zvažte jeho obsah např. Vaše fotky v plavkách a konverzace na osobní témata nemusí být každému sympatické.

3. Mějte SVŮJ styl

Hezké a vkusné fotky, vizitky a letáky osloví více lidí. Nezapomeňte, že nabízíte službu, která je o krásnu. Dbejte o sebe a nezapomínejte na duševní hygienu. To co budete ze sebe vyzařovat zmůže víc než skvělá grafika na letáku.  Nikdy se neschovávejte za texty nebo ukázky prací jiných, nepřinese Vám to nic dobrého. Udělejte si průzkům konkurence, nechte se klidně v něčem inspirovat, ale nedovolte, aby Vás to příliš ovlivňovalo. Myšlenky typu: ,,Ona to má lepší" , ,,Nejsem tak dobrá, nemám tolik klientů" atd. Vás budou držet zpátky. Srovnávejte se vždy jen sami se sebou a chtějte být každý den lepší a a vytvářet lepší práce než jste dělali včera.  Vždy propagujte, co je Vám opravdu vlastní.

4. Vytvářejte výhodná spojení

Přemýšlejte, kam chodí vaši potenciální klienti a o co se zajímají. Zanechte tam letáčky a vizitky. Můžete navázat výhodnou spolupráci s jinými podnikateli ve Vašem okolí. Sociální sítě jsou také místem, kde se můžete snadno poznat s lidmi ze stejného odvětví a navázat spolupráci, ať už jde o vzájemnou propagaci nebo barterový obchod. Nabídněte službu lidem, kteří by mohli přilákat další zákazníky. Poproste svou rodinu a známé, aby o vás řekli svým známým. Můžete udělat malou prezentaci na workshopech pro ženy, spojit se s vizážistkou či kadeřnicí a domluvit si podmínky sdílení klientely.

5. Akční nabídky

Udělejte slevovou akci, ale nikdy nenabízejte svou službu pod cenou. Vážit si své práce je základ pro to, aby si jí vážili i ostatní. Pokud však opravdu začínáte je to pro Vás možnost jak přilákat zákazníky. Není podmínkou měnit cenu, můžete své práci přidat hodnotu navíc a zase se dostáváme k ,,spojením". Co kdyby Vaše klientky dostaly např. poukaz na slevu v kadeřnictví, se kterým se domluvíte?
SERVIS v pokračování članku za týden.
 
Autor článku: Viktoria Ovčarenko
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz